09 - Úvod do 3D (WebGL)
Prezentácia
WebGL
Web Graphics Library
WebGL je softvérová knižnica, ktorá rozširuje možnosti programovacieho jazyka JavaScript. Umožňuje mu vytvárať interaktívnu 3D grafiku pre akéhokoľvek kompatibilný webový prehliadač. WebGL kód sa spúšťa na počítačovej grafickej karte, ktorá musí podporovať shader rendering.
Pôvodný autor / pôvodná autorka: Mozilla Foundation
Je adaptácia OpenGL pre web
Nástroje
WebGL API (low-level) code
Three.js
p5.js
Inšpirácia
WebGL + p5.js
Pre visual learners:
Example
function setup() {
createCanvas(600, 400, WEBGL);
}
function draw() {
background(30);
orbitControl();
ambientLight(60);
pointLight(255, 255, 255, 0, 0, 250);
// Ground
push();
translate(0, 100, 0);
rotateX(HALF_PI);
ambientMaterial(100);
plane(500, 500);
pop();
// Rotating Sphere
push();
translate(-100, 0, 0);
rotateY(frameCount * 0.02);
normalMaterial();
sphere(50);
pop();
// Box
push();
translate(100, 0, 0);
rotateX(frameCount * 0.01);
rotateY(frameCount * 0.01);
specularMaterial(255, 204, 0);
box(80);
pop();
}

Learning priamo na webe p5.js
Wiki na githube:
Last updated