09 - Úvod do 3D (WebGL)

Prezentácia

Autor: Olívia Jánošíková

WebGL

Web Graphics Library

WebGL je softvérová knižnica, ktorá rozširuje možnosti programovacieho jazyka JavaScript. Umožňuje mu vytvárať interaktívnu 3D grafiku pre akéhokoľvek kompatibilný webový prehliadač. WebGL kód sa spúšťa na počítačovej grafickej karte, ktorá musí podporovať shader rendering.

Pôvodný autor / pôvodná autorka: Mozilla Foundation

Je adaptácia OpenGL pre web

Nástroje

  1. WebGL API (low-level) code

  1. Three.js

  1. p5.js

WEBGL mode in reference

Inšpirácia

BIB Grand Prix Cubes v Three.js

WebGL + p5.js

Pre visual learners:

Example

function setup() {
  createCanvas(600, 400, WEBGL);
}

function draw() {
  background(30);
  orbitControl();
  ambientLight(60);
  pointLight(255, 255, 255, 0, 0, 250);

  // Ground
  push();
  translate(0, 100, 0);
  rotateX(HALF_PI);
  ambientMaterial(100);
  plane(500, 500);
  pop();

  // Rotating Sphere
  push();
  translate(-100, 0, 0);
  rotateY(frameCount * 0.02);
  normalMaterial();
  sphere(50);
  pop();

  // Box
  push();
  translate(100, 0, 0);
  rotateX(frameCount * 0.01);
  rotateY(frameCount * 0.01);
  specularMaterial(255, 204, 0);
  box(80);
  pop();
}

Learning priamo na webe p5.js

WebGL:Coordinates and Transformations
WebGL: Styling and Appearance
Creating Custom Geometry in WebGL

Wiki na githube:

Last updated