09 - Zvuk - body interface

V posledné lekcie sme sa ponárali do práce so zvukom. Poďme teraz skúsiť využiť potenciál p5.js v trocha inom kontexte - zapojiť na ovládanie "zvukov" viac ľudský interface.

Budeme vychádzať so sketchu z predminulej lekcie - kde máme klávesy ovládatelné klávesnicou.

polysynth keyboard

Prípadne "upravenú" verziu s objektami -> https://editor.p5js.org/igor-kamil/sketches/y5r9owaNa

Ak sa ti nepáčia tóny idúce za sebou... skús aplikovať intervals -> napr. pentatonic s (pozri. https://github.com/chrisburnell/pentatonic )

Plán je rozdeliť sa do tímov. Každý tím si vyberie vlastný interface, pre ovládanie zvuku - cieľom je vytvoriť viac "body interface" - mať medzi sebou a generovaným zvukom čo. Nižšie sú "recepty" na každý z nich. Výsledkom je 3-min performance pred spolužiakmi na konci semináru.

Interfacy:

  • webcam - detekcia pohybu (frame differencing)

  • webcam - ovládanie svetlom (brightest point)

  • playtronica - and now something completely different

Webcam

Recept 1:

Recept 2:

Zapojiť playtronicu.

  • Od nej pre zmenu dostávaš midi signlál.

  • Použiť knižnicu https://webmidijs.org/docs/

  • Zachyť midi signál a zobraz ho na "klávesnici" a zahraj

  • Alebo pre daný signál zahraj nejaký sample - alebo ho pošli ďalej do ableton/garageband -> ponechaj vizualizáciu v p5.js

Recept 3:

Kreslenie svetlom

  • Opäť práca s webcam (pridať filter pred šošovku pre odfiltrovanie mimo IR spektra)

  • použiť tento pixel (ideálne nájsť jeho stred) ako kurzor myši - ktorý spúšťa klávesy

  • zapojiť treshold (vždy sa nájde nejaký najjasnejší bod ... ale len ak je svetielko zapnuté, má byť trackované)

Last updated