E. Častice
Cieľom tohto cvičenia je vytvoriť farebné častice odletujúce od pohyblivého bodu v strede obrazovky. Postupujte vlastným tempom, používajte poznámky, staršie skeče, online zdroje, poraďte sa medzi sebou navzájom. A pýtajte sa.
Ak niektorú časť neviete zrealizovať, preskočte ju a pokračujte na ďalšie časti. Jednotlivé časti sú od seba do veľkej miery nezávislé a môžete sa k preskočením častiam vrátiť neskôr.

01. Zoznam a vykreslenie častíc
Vytvorte nový skeč. Vytvorte v ňom triedu (class
) na častice. Každá častica má svoju polohu a svoju veľkosť. Častica sa vykresľuje ako biely krúžok. Veľkosť častice sa vygeneruje náhodná pri vzniku novej častice.
Pri ťahaní myšou sa pridávajú nové častice do zoznamu a v draw()
sa všetky častice v zozname vykreslia:

02. Smer pohybu
Pridajte časticiam smer pohybu. Pri vygenerovaní častice sa tento smer nastaví na náhodný. Častice sa pohybujú týmto smerom.

03. Pohyb od stredu
Smer pohybu častice nie je náhodný, ale smeruje von od stredu obrazovky.

04. Rôzne rýchlosti
Každá častica má vlastnú rýchlosť pohybu. Rýchlosť pohybu je náhodne vygenerovaná pri vytvorení novej častice.

05. Spomaľovanie
Rýchlosť pohybu každej častice sa postupne znižuje. Napríklad na 0.99
násobok po každom vykreslení.

06. Starnutie
Každá častica má svoj vek, ktorý sa zvyšuje po každom vykreslení. Má tiež svoj náhodne vygenerovaný maximálny vek (napríklad v rozsahu 200
až 400
). Keď častica dosiahne svoj maximálny vek, odstráni sa zo zoznamu častíc.

07. Blednutie
Opacity (alpha) každej častice sa znižuje čím je častica staršia. Staršie častice tak postupne blednú.

08. Náhodne iná častica
Každá častica má svoju farbu. Tá je štandardne biela. Ale s pravdepodobnosťou 1:10 vznikne červená častica.

09. Zatáčanie
Smer pohybu častíc sa mierne mení, zatáča.

10. Pohyblivý generátor
Zdroj častíc nie je pozícia myši ale bod, ktorý sa sám pohybuje po kružnici v strede obrazovky.

11. Hustejší generátor
Generátor častíc vytvára naraz 5 častíc

12. Ghost efekt
Pridajte ghost efekt pomocou get()
, tint()
a image()

13. Divokejší generátor
Generátor sa točí okolo stredu, ale jeho vzdialenosť od stredu (polomer otáčania) sa mení. Napríklad osciluje medzi 0
a width/5
alebo náhodne rastie a klesá.
Stred systému tak nemá kruhový tvar ale náhodne organický.

14. Červené na myš
Ak je práve stlačená myš, tak sa generujú všetky nové častice ako červené. Nie iba 1 z 10.

Last updated