06 - Autonómni agenti

"It's alive"

Entita vie spraviť vlastné rozhodnugtia, na základe svojho vnímania prostredia, svoji túžov a obáv a potrieb. Nepôsobia len sily na ňu - sama aktívne vyvíja aktivity (sily) smerom von.

Pri programovaní autonómnych agentov treba mať na mysli 3 komponenty

  • Autonómny agent má obmedzenú schopnosť vnímať prostredie

  • Autonómny agent spracúva informácie zo svojho prostredia a vyhodnotí akciu/reakciu

  • Autonómny agent nemá žiadneho vodcu

Pravidlá pre správanie autonómnych agentov zadefinoval už v 80-tych rokoch Craig Reynolds.

Craig Reynolds, 1999

Ich chovanie sa dá namodelovať z nasledujúcich častí:

Simple behaviors for individuals and pairs:

Combined behaviors and groups:

Seek

let desired = p5.Vector.sub(target, position);
let steer = p5.Vector.sub(desired, velocity);
simple seek
simple seek + slow down

Prezentácia - Flocking

Marty Müller

Flocking

simulate-flocking

Úloha:

Daniel Shiffman: Flocking
  1. pridaj orientáciu pre boids

  2. pridávanie kliknutím myši

  3. voľná tvorba

Zdroje:

DANIEL SHIFFMAN: Nature of Code

Last updated