06 - Autonómni agenti
"It's alive"
Entita vie spraviť vlastné rozhodnugtia, na základe svojho vnímania prostredia, svoji túžov a obáv a potrieb. Nepôsobia len sily na ňu - sama aktívne vyvíja aktivity (sily) smerom von.

Pri programovaní autonómnych agentov treba mať na mysli 3 komponenty
- Autonómny agent má obmedzenú schopnosť vnímať prostredie 
- Autonómny agent spracúva informácie zo svojho prostredia a vyhodnotí akciu/reakciu 
- Autonómny agent nemá žiadneho vodcu 
Pravidlá pre správanie autonómnych agentov zadefinoval už v 80-tych rokoch Craig Reynolds.
Ich chovanie sa dá namodelovať z nasledujúcich častí:
Simple behaviors for individuals and pairs:
Combined behaviors and groups:
Seek
let desired = p5.Vector.sub(target, position);
let steer = p5.Vector.sub(desired, velocity);Prezentácia - Flocking
Flocking

Úloha:
- pridaj orientáciu pre boids 
- pridávanie kliknutím myši 
- voľná tvorba 
Zdroje:
Last updated




