THVP 01 (VŠVU)

Záverečný projekt pre študentky a študentov VŠVU

Zadanie

Termín odovzdania je 27. januára 2023. Inštrukcie na odoslanie sú nižšie.

Vašou úlohou pre semestrálny projekt na predmet Tvorba hier a virtuálnych prostredí 1 je vytvoriť jednoduché interaktívne 3D prostredie, v ktorom použijete zručnosti, ktoré sme preberali počas semestra.

Sú to tieto veci:

  • Naimportovaný textúrovaný 3D model

  • Viacero objektov v scéne vytvorených z toho istého prefabu

  • Animácia pomocou kľúčových snímkov.

    • Animácia môže byť naimportovaná spolu s 3D modelom, alebo môže byť vytvorená v Unity editore.

  • Animácia alebo pohyb pomocou vlastného skriptu

    • Napr. otáčanie

  • Ambientný zvuk, ktorý sa prehráva v celej scéne

  • Skriptovaný zvuk, ktorý sa prehrá pri udalosti (napr. voiceover pri vstúpení do nejakého územia, zvuk nárazu dvoch objektov)

  • Jeden trigger/collider, ktorý spúšťa nejakú akciu (okrem skriptovaného zvuku)

  • Iný trigger/collider, ktorý spúšťa nejakú inú akciu (okrem skriptovaného zvuku)

  • Generovanie objektu z prefabu počas hry

  • Jeden typ interakcie s objektom v scéne (použitie, prenesenie, zapnutie/vypnutie a pod.)

  • Iný typ interakcie s objektom v scéne (použitie, prenesenie, zapnutie/vypnutie a pod.)

  • Fyzikálna animácia (collidery, gravitácia a pod.)

Hodnotenie

Za každý prvok zo zoznamu získavate 1 bod. Výsledný projekt je hodnotený podľa stupnice:

A
B
C
D
E

8

7

6

5

4

Váš projekt nemusí obsahovať všetky vymenované prvky. Vyberte si tie, ktoré sa vám hodia. Ak chcete realizovať nejaký prvok, ktorý nie je v zozname, ozvite sa a dohodneme sa individuálne.

Odovzdávanie

Zo svojho Unity projektu zazipujte len tieto podadresáre:

  • Assets

  • Packages

  • ProjectSettings

Ostatné foldre nie je treba a zaberajú veľa miesta (špeciálne Library je zbytočne veľký).

Zazipovaný projekt odovzdávajte cez zadanie (assignment) v Teams, v skupine Tvorba hier a virtuálnych prostredí.

Inšpirácie

Tu je niekoľko osnov projektov, ktoré slúžia ako ukážka, čo sa dá robiť. Ak príklady obsahujú funkcionalitu, ktorú neviete urobiť, nevadí. Treba sa opýtať a ukážeme si.

Záhrada

V scéne sú rozmiestnené kvetináče. Interakciou s kvetináčom sa v ňom objaví malý model kvetu. Prehrá sa zvuk spojený s rastom. V scéne je aj krhla. Dá sa zobrať a niesť. Keď príde krhla do blízkosti kvetináča, prehrá sa zvuk vody a prehrá sa animácia, ktoré zväčší model kvetu. Na pozadí hrá zvuk prírody.

Čo takýto projekt obsahuje:

  • importované 3D modely kvetu, kvetináča, krhly

  • animácia zväčšenia kvetu

  • interakcia s kvetináčom (zobrazenie kvetu)

  • interakcia s krhlou (prehratie animácie zväčšenia kvetu)

  • skriptovaný zvuk (rast kvetu, polievanie)

  • ambientný zvuk prírody

  • trigger na kvete, ktorý registruje príchod krhly

  • kvetináč s kvetom, jeho triggerom a s pridruženými skriptami je jeden prefab a všetky kvetináče s kvetom sú v scéne vytvorené z neho

Príbehy v tme

Scéna je prázdna rovina, obsahuje len niekoľko izolovaných osvetlených stanovíšť. Všade inde je tma. Na každom stanovišti je podstavec osvetlený kužeľom svetla zhora. Na každom podstavci je položený iný 3D model. Hráč začína v úplnej tme, vidno iba prvé stanovište. Počujem svoje kroky, keď kráčam. Keď sa priblížim k stanovišťu, automaticky sa prehrá voiceover s kúskom príbehu, ktorý sa viaže k predmetu na podstavci. Pri interakcii s objektom na stanovišti sa prehrá animácia objektu, zobrazí a rozsvieti sa sa ďalšie stanovište.

Čo takýto projekt obsahuje:

  • importované 3D modely objektov na podstavcoch

  • animácia naimportovaná s modelom

  • ambientný zvuk krokov

  • skriptovaný zvuk voicoveru

  • trigger na spustenie voiceoveru keď sa priblížim k stanovišťu

  • interakcia s modelom prehrá animáciu modelu.

  • iná interakcia s modelom: nespustí animáciu, ale odkotúľa sa.

  • fyzikálna animácia odkotúľania sa objektu

  • bonus: stanovište pozostávajúce zo svetla, podstavca, triggeru a prehrania voiceoveru je prefab, ktorý je v scéne zopakovaný viackrát.

Bludisko

Hráč sa pohybuje v bludisku tvorenom stenami. Cieľom je dostať sa k východu. Bludisko obsahuje dvere rôznych farieb, ku ktorým treba priniesť kľúč rovnakej farby, aby sa odomkli. Kľúče sú schované v bludisku. Obsahuje aj pasce: pri vstúpení do triggera sa spustí kameň, ktorý sa valí na hráča a treba mu utiecť. Preskákať treba cez lávu, v ktorej plávajú kamene. Kamene sa hýbu zo strany na stranu, pri páde hráča do lávy začína hráč od začiatku.

Projekt obsahuje:

  • importované 3D modely kľúčov

  • animácia kľúča, ako sa vznáša v priestore a otáča

  • interakcia s kľúčom - odnesenie kľúča

  • kľúč doplnený o animáciu a potrebné skripty je prefab a všetky kľúče sú vyrobené z neho

  • collider na dverách, ktorý registruje, či sa ich dotkol ten správny kľúč a podľa toho otvorí dvere

  • zvuk, ktorý sa prehrá pri odomykaní dverí

  • trigger na spustenie valiaceho sa kameňa

  • fyzikálna animácia valiaceho sa kameňa

  • collider na láve, do ktorého keď hráč spadne, tak sa objaví na začiatku bludiska.

  • kamene v láve sú animované skriptom, nie kľúčovými snímkami.

Last updated