THP 01 (VŠMU)

Záverečný projekt pre študentky a študentov FTF VŠVU

Zadanie

Termín odovzdania je 20.januára 2023.

Inštrukcie na odovzdanie sú nižšie

Vašou úlohou pre predmet Tvorba herného prostredia 1 je vytvoriť jednoduchú scénu, ktorá obsahuje základné prvky herného prostredia, ktoré sme preberali tento semester:

  • naimportovaný 3D model s textúrou

  • fyzikálny objekt, na ktorý pôsobí gravitácia a má collider

  • objekt, ktorý niečo urobí pri náraze

  • trigger, ktorý niečo spúšťa

  • klikateľný objekt

  • animácia vytvorená pomocou kľúčových snímkov

  • prefab a objekty vytvorené z neho

  • ambientný zvuk v prostredí

  • zvuk, ktorý sa prehrá pri kolízii či v triggeri

Ak si do projektu vymyslíte funkcionalitu, ktorú sme nebrali, dajte mi vedieť a môžem k tomu pripraviť dodatočnú lekciu, alebo si to ukážeme na individuálnych online konzultáciách.

Hodnotenie

Za každý prvok zo zoznamu získavate 1 bod. Výsledný projekt je hodnotený podľa stupnice:

A
B
C
D
E

8

7

6

5

4

Odovzdávanie

Zo svojho Unity projektu zazipujte len tieto podadresáre:

  • Assets

  • Packages

  • ProjectSettings

Ostatné foldre nie je treba a zaberajú veľa miesta (špeciálne Library je zbytočne veľký).

Zazipovaný projekt odovzdávajte cez zadanie (assignment) v Teams, v skupine Tvorba herného prostredia.

Ukážka

Tu je ukážka projektu, ktorý obsahuje všetky vymenované súčasti. Vy si určite vymyslíte niečo nápaditejšie.

  • naimportovaný 3D model s textúrou

    • hríb, strom, ostrov

  • fyzikálny objekt, na ktorý pôsobí gravitácia a má collider

    • ovocie padá zo stromu

  • objekt, ktorý niečo urobí pri náraze

    • dopad ovocia na zem prehrá zvuk

    • kontakt ovocia s hríbom spustí animáciu prevrátenia hríbu

  • trigger, ktorý niečo spúšťa

    • pri dopade ovocia do vody sa prehrá zvuk

  • klikateľný objekt

    • pri kliku na ovocie sa na ovocí zapne dovtedy vypnutá gravitácia

  • animácia vytvorená pomocou kľúčových snímkov

    • prevrátenie hríbu

  • prefab a objekty vytvorené z neho

    • klikateľné padajúce ovocie je prefab

  • ambientný zvuk v prostredí

  • zvuk, ktorý sa prehrá pri kolízii či v triggeri

    • dopad ovocia na zem, dopad ovocia do vody, náraz ovocia do hríbu

Last updated