B. Kreslenie s výpočtami
Úloha 1
Vytvorte skeč, ktorý na náhodné miesta vykresľuje krúžok o priemere 100. Rozsah, z ktorého sa generujú náhodné pozície však upravte tak, aby krúžky nezachádzali za hranice obrazovky a boli celé na obrazovke:

Úloha 2
Upravte svoj skeč tak, aby aj priemer každého krúžku bol náhodný. Generujte ho z rozsahu 50,100
. Nezabudnite prispôsobiť náhodné rozsahy pozícií, aby stále platilo, že krúžky nesmú vyjsť von z obrazovky.

Úloha 3
Urobte niečo podobné, ale s náhodnými obdĺžnikmi. Majú náhodnú šírku a výšku z rozsahu 0,200
. A ich poloha sa generuje tak, aby na okraji obrazovky zostala voľná 20 pixelová hranica, do ktorej nesmú zasahovať:

Úloha 4
Vytvorte skeč, ktorý pri stlačení myši vykreslí bublinu so stredom v myši. Bublina má taký veľký priemer, aká je vertikálna súradnica myši:

Úloha 5
Upravte program tak, aby boli veľké bubliny hore a malé dole:

Úloha 6
Vráťte program naspäť, aby znova boli väčšie bubliny dole. Ale tento raz nech sú 5-krát menšie ako je mouseY
:

Úloha 7
A znova otočte veľkosti bublín, takže teraz sú malé bubliny dole, ale zachovajte to, že sú 5x menšie:

Úloha 8
Vytvorte skeč, ktorý bude kresliť obdĺžniky, ktoré začínajú na predošlej pozícii myši (pmouseX
, pmouseY
) a končia na súčasnej pozícii myši (mouseX
, mouseY
). Vo výsledku tak rýchle pohyby myšou budú tvoriť väčšie obdĺžniky, lebo myš sa stihla viac vzdialiť od predošlej pozície:

Úloha 9
Vytvorte skeč, ktorý pri stlačení myši vykreslí na pozíciu myši balón. Balón má šírku 50, výšku 100, má náhodnú farbu a má na sebe aj malý biely odlesk:

Úloha 10
Upravte svoj skeč tak, aby veľkosť balóna bola náhodná. Rozsah rozmerov si zvoľte sami, ale zabezpečte, aby bol balón vždy natiahnutý do výšky. Dajte tiež pozor, aby odlesk nevyliezol von z balóna.

Last updated