18 - Výrazy v cykle

Úloha 1

Minule ste vytvárali program, ktorý v textovom režime pomocou príkazov for a print vypísal čísla a ich druhé mocniny. Vytvorte takýto program, ale čísla a ich druhé mocniny zobrazí v grafickej ploche:

Úloha 2

Je daný takýto program:

size(400,400);
fill(0);

int y = 10;
for (int i = 0; i < 11; i++)
{
  text(i, 10, y);
  y = y + 20;
}

Doplňte tabuľku, aby bolo vidno, ako sa menia premenné i a y počas vykonávania cyklu:

i
y pri výpise na obrazovku
y po vykonaní y=y+20;

0

10

30

1

30

2

3

...

Akú hodnotu bude mať premenná y po skončení cyklu?

Úloha 3

Pomocou cyklu nakreslite 9 štvorčekov so stranou 30 s medzerami 10. Použite premennú x, v ktorej bude x-ová súradnica ľavého horného rohu kresleného štvorčeka a v cykle ju zvyšujte o 40.

Úloha 4

Vytvorte program, ktorý vedľa nakreslí 10 štvorcov rôznych veľkostí naukladaných vedľa seba. Každý štvorec má náhodne zvolenú veľkosť z rozsahu od 10 po 40.

Použite premennú na to, aby ste do nej uložili náhodné číslo pre veľkosť štvorca.

Úloha 5

Vylepšite predchádzajúci program tak, aby medzi štvorcami bola medzera 5.

Úloha 6

Vytvorte skeč, ktorý do stredu obrazovky vykreslí 20 postupne sa zväčšujúcich sústredných kružníc, prvá má veľkosť 5. Kružnice sa zväčšujú o náhodné číslo z rozsahu 230.

Úloha 7

Vytvorte skeč, ktorý nakreslí 10 sústredných kruhov vyplnených náhodnou farbou.

Úloha 8

Vytvorte skeč, ktorý nakreslí čierno-biely terč. V tele cyklu sa kreslia vždy dva kruhy, väčší biely a menší čierny.

Last updated