13 - Animácia I

Máme už kompletnú výbavu, aby sme mohli animovať alebo pohybovať objektmi. Animácia nie je nič iné, ako zmena nejakého parametra (premennej?) v čase. Hocijaký parameter, ktorý vyjadrujeme číslami alebo premennými, vieme animovať. Polohu, veľkosť, farbu...

Úloha 1

Vytvorte nový skeč, ktorý na začiatku programu vygeneruje náhodné súradnice x,y a potom v podprograme draw na tieto súradnice vykreslí farebný štvorec bez okrajov (noStroke):

Úloha 2

Pridajte do podprogramu draw príkaz, ktorý zvýší premennú y o 1. Vznikne tak animácia štvorca smerom nadol:

Úloha 3

Prečo štvorec zanecháva za sebou stopu? Pretože ho v každom jednom kole draw posunieme o kúsok nadol a znova vykreslíme. Nikde nepremazávame, čo už na obrazovke zostalo, preto necháva za sebou stopu.

Doplňte do podprogramu draw príkaz na vymazanie pozadia:

Úloha 4

Pridajte do programu globálnu premennú rychlost a nastavte ju na 5. Upravte program tak, aby sa y nezvyšovalo o 1 ale o rychlost.

Úloha 5

Pridajte do podprogramu draw podmienku if, že ak y je väčšie ako výška okna, tak y sa nastaví na 0. Pohyb štvorca sa tak bude stále dokola opakovať. Keď spadne nadol, objaví sa naspäť hore:

Úloha 6

Vytvorte skeč, ktorý do stredu obrazovky kreslí stále sa zväčšujúcu kružnicu. Keď dosiahne veľkosť obrazovky, začne znovu od nuly.

Táto úloha je svojou konštrukciou veľmi podobná Úlohe 5. Treba si uvedomiť, čo sa animuje tam a čo sa animuje tu.

Úloha 7

Vytvorte skeč, ktorý bude kresliť krúžok na pozíciu x,y. Na začiatku je x,y v strede obrazovky. Pri stlačení myši sa krúžok posunie o 5 doprava:

Úloha X *

Použite, čo ste sa naučili v Úlohách 1-5 a vytvorte niečo takéto:

Last updated